Blog og nyheder

Den kulturelle bjørnetjeneste

Den kulturelle bjørnetjeneste

  Et mellemstort IT-firma står og mangler en IT-programmør. De får lagt et jobopslag op, og de kalder nu fem kandidater til samtale, en kvinde og fire mænd, hvor alle har lignende uddannelser og erhvervserfaring. Til samtalen sidder chefen og en nyansat HR-medarbejder.  Til de mandlige kandidater spørger chefen ind til, hvilke opgaver de har haft i de tidligere firmaer og derefter, hvordan de er som person, deres familierelationer og fritidsinteresser.  Til den kvindelige kandidat, har chefen lavet en lille IT-programmeringstest, som den kvindelige kandidat svarer mundtlig på. Derefter, går chefen så videre til kandidatens opgaver og ansvar i de...

Læs mere →


Uden kritik og inddragelse vil et demokrati udvikle sig til et flertalstyranni

Uden kritik og inddragelse vil et demokrati udvikle sig til et flertalstyranni

Noget af det første man lærer i samfundsfag i folkeskolen eller ungdomsuddannelserne er, at demokratiet ikke er den bedste styreform, men den mindst dårlige Mink-skandalen, statsministerens grundlovsbrud og støttepartiernes udnyttetse af flertalsstyret, demokratiet, samt borgere, der ukritisk støtter statsministerens argument, sundhedskrise, for at tilsidesætte landets love, endda Grundloven, genererer nogle bekymrende tanker i mig. Når jeg læser kommentarer som “lad nu Mette være, og lad hende lede os igennem denne krise” eller “vi er i en helt speciel situation nu, hvor der altså ikke er tid til gå op i, hvem der bryder, hvad” på sociale medier, så bliver jeg...

Læs mere →


Kundeservice i verdensklassse - Det er de små ting, der tæller

Kundeservice i verdensklassse - Det er de små ting, der tæller

Har du til gengæld givet dine kunder en fantastisk kundeservice og måske endda lidt ekstra, så har du også fået deres loyalitet. Loyale kunder bliver hos dig, også selvom du kræver mere for dine varer, for de har tillid til, at du vil dem det bedste.

Læs mere →