Kundeservicetræning - Kurser i den gode kundeoplevelse

Kundeservice kan nogle gange virke som en forsvunden kunstform på markedspladsen (både den fysiske og virtuelle), da den til tider bliver overset af både medarbejdere, ledere og virksomhedsejere. Det er meget ærgerligt, da denne "kunstform" bidrager med positive elementer til virksomheden. For at nævne nogle få elementer som en stærk kundeservicekultur bidrager til er følgende: Øget omsætning, øget profit, effektiv brug af medarbejderens tid, optimal brug af lønomkostninger, øget tilfredshed hos kunden, gæsten eller borgeren, øget holdånd, øget selvværd hos medarbejderen, øget trivsel, bedre arbejdsmiljø mv.

Udbytte af kurset for kursisten og vedkommendes arbejdsplads:

Kursisten får både viden og praktiske værktøjer til at give sine kunder, gæster eller borgere bedre service og gode kundeoplevelser, som bidrager til, at kunder, gæster eller borgere bliver mere glade og tilfredse. Derudover, vil kursisten opleve at få en bedre og mere meningsfyldt arbejdsdag. I sidste ende vil kursistens virksomhed eller afdeling opleve mere loyale og positive kunder, gæster eller borgere, som kommer tilbage og fortæller den gode oplevelse videre, samt benytter sig hyppigere af virksomhedens servicer og produkter. Dette vil på sigt give et positivt udslag på både den økonomiske og sociale bundlinje. Kursisten vil også modtage et letlæseligt kompendium med den vigtigste viden og praktiske værktøjer.

Henvendt til: Ledere og medarbejdere, som til dagligt møder kunder / gæster / borgere i øjenhøjde.

Varighed: 3-4 dage (16 lektioner á 45min)


Undervisningsindhold

Den gode kundeservice (4 lektioner)

  • Service i sin enkelthed
  • Kundeservicens udvikling
  • Betydning af den gode kundeservice

Kundekommunikation (8 lektioner)

  • Mødet med kunden
  • Forstå kundens ønsker
  • Forstå dine muligheder og begrænsninger
  • Den verbale kommunikation
  • Den kropslige kommunikation
  • Den digitale kommunikation
  • Tiden som kommunikations- og tilfredshedsparameter
  • Kundeservicens tilgængelighed (fysisk, digitalt og mentalt)
  • Før-, under- og efterkommunikation med kunden

Udfordringer (4 lektioner)

  • Krisekommunikation
  • Medarbejderens håndtering
  • Lederens håndtering
  • Vigtige processer og procedure