Rådgiving i kulturforskelle og kundeservice

Løser interne og eksterne udfordring ved at kigge på kulturen

Jeg tilbyder hjælp til virksomheder, som har interne, eksterne eller begge udfordringer, som er skabt af kultur. Det kan være, at I har fået en ny medarbejdergruppe, som ikke ligner den "gamle" garde af medarbejdere med nogle andre normer, værdier og traditioner, som medvirker til, at opgaver og projekter bliver løst på en bestemt måde, men som ikke passer ind med den nye medarbejdergruppes tilgang til at løse opgaver og projekter. Det kan også være, at I har fået en ny samarbejdspartner eller I har valgte at målrette jeres servicer og produkter til en ny kundegruppe, som har en anden kultur end dem I plejer at henvende jer til.

Jeg kan hjælpe jer i alle tre scenarier. Jeg rådgiver og underviser ledere og medarbejdere til at blive mere kulturbevidste, på den måde har de større mulighed for at overkomme kulturelle barrier og løse udfordringer skabt af kultur.

 

Få det bedste ud af kulturforskellene

Kulturen er ofte det element, som bliver overset, når virksomheder, organisationer og medarbejdere prøver at finde løsninger på de udfordringer de møder i et samarbejde. Men sandheden er, at kulturen ofte er et af de største faktorer, der har skabt udfordringerne virksomheder, organisationer og medarbejdere oplever. Disse kulturelle udfordringer skabes fordi vi mennesker opfatter ting, situationer, processer og mennesker forskelligt - det vil sige, at der er tale om kulturforskelle. Hvad kulturforskelle egentlig er for en størrelse og hvad jeg kan hjælpe jer med, kan I læse mere om her.

Kundeservice - markedsføring, hvor hele holdet er med

Den gode kundeservice og kundeservicemedarbejderen bliver ofte overset, både på direktionsgangene og på "gulvet" blandt medarbejdere og ledere. Det er en stor fejl, da kundeservice kan gøre en stor forskel på virksomhedens fremtidige omsætning, kundetilfredsheden og arbejdsmiljøet i organisationen. Ved at sætte kundeservice på dagsordenen vil virksomheden kunne se positive resultater både i forhold til den økonomiske og den sociale bundlinje. Læs, mere her om, hvordan jeg kan hjælpe jer med at forbedre jeres kundeservice.