Kundeservice - den bedste og mest "glemte" markedsføring
Nyt Kundeservicekursus i samarbejde med LOF Holstebro. Tilmeld dig her.
Kundeservice bliver for ofte overset, når der skal lægges budget, hvor virksomhedens midler skal fordeles mellem afdelingerne. Det er en trist udvikling, da kundeservice er den billigste måde at markedsføre og brande sin virksomhed i det lange løb. Jeg har arbejdet med at give kunder og gæster den bedste oplevelse i snart 20år. I mere end 5år har jeg intensiv arbejdet med træne medarbejdere, kollegaer og ledere i at give kunderne en fantastisk oplevelse.
4 gode grunde til at have mere fokus på kundeservice
Øget omsætning: Loyale kunde og gæster kommer igen
Har man først købt et produkt og en service, hvor man er blevet taget godt imod af en glad, ydmyg og hjælpsom medarbejder, så har man så kunde ofte en tendens til at bruge samme virksomhed igen. Selvom meget er blevet automatiseret og digitaliseret, så viser undersøgelser, at vi mennesker stadig har mest tillid til virksomheder, hvor vi kan se, høre eller skrive med en medarbejder. På den måde skaber I som virksomhed en relation til jeres kunder, som får tillid til virksomheden og dens produkter og servicer, som i sidste ende vil øge jeres salg.
Øget kundetilfreds: Gode oplevelser fortælles videre
Når vi mennesker har fået en god oplevelse af en virksomhed, så fortæller vi det gerne videre til nære og bekendte, som muligvis i et senere tidspunkt selv skal benytte sig af lignende produkt eller service. Her har vi som mennesker en større tillid til de historier og oplevelser, vi har fået fortalt af vores nære og bekendte end, vi har for reklamer i posten eller på nettet. Har I formået at give en fantastisk oplevelse til jeres kunder, så vil I også opleve, at der kommer øget interesse for jeres virksomhed og jeres produkter og servicer.
Godt arbejdsmiljø: Bedre trivsel blandt medarbejdere og ledere
Den gode kundeservice kommer ikke bare af sig selv. Det bliver skabt igennem en organisation, der har brugt tid og ressourcer på at lære og træne medarbejdere og ledere i virksomhedens traditioner, normer og værdisæt. Medarbejdere og ledere, der føler sig som en del af holdet og kender til sine roller, opgaver og ansvar, er mere trykke og har mere overskud. Dette overskud kan kunderne mærke, og kunder vil gerne handle med en virksomhed, der tager hånd om deres medarbejdere.
Bedre rekrutterings- og fastholdelsesgrundlag: Den gode arbejdsplads fortælles videre
Vi bruger lige knap ¼ af vores tid på arbejdspladsen, så den tid vil vi selvfølgelig også gerne fortælle om til nære og bekendte. Vi fortæller både om de gode og dårlige oplevelser. Jeres medarbejderes fortælling vil påvirke jeres fremtidige rekrutteringsgrundlag, da flere undersøger viser, at mange medarbejdere vælger eller sender ansøgninger til virksomheder, som har et ry for at være en god arbejdsplads. Det gode arbejdsmiljø medvirker også til, at I vil kunne holde længere på medarbejderne og dermed spare flere hundrede tusinde kroner årligt på rekruttering, oplæring og integrering af nye medarbejdere.
Hvis din virksomhed eller organisation har brug for et kundeserviceløft kontakt mig på tlf.: 50381430 eller på email: mugesharuna@hotmail.com eller udfyld min kontaktformular. Jeg svarer indenfor 24 timer.